johannalu

Johanna Lundgren

Tips: Tar bort sötsuget.

Publicerad 2012-08-04 10:05:00 i Tips,

Har verkligen hittat en sak som fungerar mot sötsug. Om man vill vara duktig och inte äta socker och annat onyttigt så blir man lätt sötsugen och det är inte alltid lätt att stå emot. Efter lite efterforkning på Internet så hittade jag att äppelcidervinäger skulle vara bra för att minska sötsuget. Så jag tänkte: "varför inte, lika bra att testa och se om det fungerar". Då har man två val, antingen dricka flytande äppelcidervinäger utblandat med vatten eller svälja äppelcidervinäger-tabletter. Det är inte så bra för strupen att dricka äppelcidervinäger eftersom att det är så pass starkt och det finns en risk att man kan få problem med strupen (typ frätningsskador) om man dricker det ofta. Så då var valet lätt, jag valde att testa tabletterna och vet ni vad, de fungerar verkligen!!! Iaf för mig. Tar en till frukost och en till middag. Mitt sötsug försvinner verkligen och det blir betydligt lättare att hålla fingrarna och munnen borta från allt onyttigt. 
Äppelcidervinäger stabiliserar blodsockret samt ökar på förbränningen, så ett riktigt bra tips till er som vill hålla er i form eller tappa något kilo:)
Det går bland annat att köpa dessa i hälsokostbutiker såsom Life osv. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

johannalu

Hej! Jag heter Johanna Lundgren och är 22 år. Ursprungligen kommer jag från Skellefteå, en stad som ligger i norra delen av Sverige. Jag valde att flytta söderut till Jönköping för att finna nya äventyr och utmaningar. På min blogg kommer jag skriva om mitt liv, min vardag samt om min badmintonsatsning. Trevligt att du hittat hit och hoppas du kommer gilla bloggen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela