johannalu

Johanna Lundgren

Perfekt för er som tränar!

Publicerad 2012-08-05 11:47:27 i Kost/Hälsa, Tips,

Har hittat några saker som är perfekta att äta om man tränar och vill bli vältränad/bygga muskler. De innehåller mycket protein. Hur perfekt är det inte med en mjölk som innehåller 30% extra protein? Den kommer från Arla och finns förutom naturell även i smaken blåbär. Kanske är värt att testa? Inte superdyrt heller, dyrare än vanlig mjölk givetvis men ändå inte så farligt, 5 dl för 10 kr.
Har även hittat äggvitor på dunk, haha sjukt värt! Är ju äggvitan i äggen som innehåller mest protein och minst kilokalorier. Så jag brukar ta bort äggulan när jag gör t.ex. en omelett, känns ju lite onödigt att slänga den så nu kör jag på äggvita på dunk. Hittade den faktiskt på mitt jobb (Willys), är en dunk med 1 liter äggvita för ca 30 kr, så riktigt bra pris tyckte jag. För er som vill ha äggulan med i omeletten så finns det även en 1 liters dunk med både äggulan och äggvitan. 
Lycka till!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

johannalu

Hej! Jag heter Johanna Lundgren och är 22 år. Ursprungligen kommer jag från Skellefteå, en stad som ligger i norra delen av Sverige. Jag valde att flytta söderut till Jönköping för att finna nya äventyr och utmaningar. På min blogg kommer jag skriva om mitt liv, min vardag samt om min badmintonsatsning. Trevligt att du hittat hit och hoppas du kommer gilla bloggen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela