johannalu

Johanna Lundgren

Jag mår bra nu.

Publicerad 2012-04-02 23:43:40 i Allmänt,

Mitt humör har minst sagt växlat mellan superglad till riktigt deppig sedan jag flyttade hemifrån och lämnade min familj. Dom har verkligen varit och är allt för mig, vi är så tighta i min familj och släkt så jag tror många inte ens förstår. Så har varit väldigt svårt för mig att flytta, inte nog med att man måste bli vuxen direkt då. Flyttade 110 mil söderut och lämnade min "tvilling", älskade bror där hemma i Skellefteå. Har aldrig varit ifrån han mer än typ en vecka i hela mitt liv, så är inte lätt. Vi brukar göra allt tillsammans, har till och med gått i samma klass i skolan.
Men just nu mår jag riktigt bra! Finns ju en anledning till varför jag valde att flytta och varför jag inte flyttar hem. Jag har valt att satsa på badminton, vilket är svårt om man bor i Norrland, är så långt till alla tävlingar och sånt då. Har världens bästa tränare nu och han förstår mig verkligen, så skulle inte vilja flytta härifrån så länge han är här. Har alla möjligheter att utvecklas nu och satsa på det jag älskar. Jag har även en underbar pojkvän som jag älskar så oerhört mycket och flera fina vänner som det skulle smärta att lämna. Har börjat inse att jag har två hem, hur ska man kunna välja? Kommer alltid vara någon som är för långt bort...
Men man får helt enkelt se till att fara och hälsa på varandra ofta, då blir det inte lika jobbigt. Min pappa var ju här i helgen och det var så skönt att äntligen få träffa honom efter 3 månader. Nu till helgen ska jag till mamma och helgen efter det far jag hem till Skellefteå och då ska jag träffa min bror, pappa, släkt och mina underbara vänner!<3
Livet är bra och allt kommer lösa sig<3


Bästa pappan i världen!<3


Jag och bästa mamma!<3


Underbaraste Janne!<3


Jag och min tvilling<3<3

Kommentarer

Postat av: Evylyn

Publicerad 2012-04-03 10:39:29

Ja du min älskade dotter,det brukar lösa sig till slut.Att ha 3 hem är ganska bra för du är saknad i dem alla när du är borta och du är alltid välkommen vart du än kommer,sen får du vidgade vyer och perspektiv som är bra för utveckling och dessutom lite omväxling.Tryggheten finns inom dig och den ska du bära med dig för alltid.Sen finns vi ju alla om du vill fylla på den.KRAM <3

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-04-04 21:15:30

Evylyn: Jo det är sant, är faktiskt ganska bra! Ja men precis, alltid spännande med något nytt=) Ja ni är BÄST, detsamma gäller för er, jag finns alltid där för er, Kram!!<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

johannalu

Hej! Jag heter Johanna Lundgren och är 22 år. Ursprungligen kommer jag från Skellefteå, en stad som ligger i norra delen av Sverige. Jag valde att flytta söderut till Jönköping för att finna nya äventyr och utmaningar. På min blogg kommer jag skriva om mitt liv, min vardag samt om min badmintonsatsning. Trevligt att du hittat hit och hoppas du kommer gilla bloggen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela