johannalu

Johanna Lundgren

Fråga & Svar.

Publicerad 2012-04-19 11:47:07 i Fråga & Svar,



Självklart ska ni få receptet på köttgrytan jag gjorde igår! :)

Köttgryta

1
purjolök
400 g griskött
2 gröna äpplen
1 köttbuljongtärning (jag använder 2 för att få mer smak)
1 msk soya
1 tsk curry
2 dl vatten

* Skär köttet, purjolöken och äpplena i bitar.
* Blanda ihop.
* Bryt och lägg i buljongtäningarna.
* Tillsätt resterande ingredienser.

* Tillaga i mikron på full effekt 10 minuter.
* Ta ut och rör om.
* Ställ in i mikron igen i 10 minuter på medel effekt.
* Låt stå 10 minuter med lock!
Färdigt att äta=)


Köttet ska inte stekas eller dylikt innan, utan lägg det råa köttet i grytan direkt.

Använd en glasgryta med lock som rymmer 2 liter. Viktigt att glaslocket är på hela tiden i mikron.

Är väldigt lätt att göra och går fort endast 30 minuter och under tiden kan man göra annat, supersmidigt!:D

KRAM♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

johannalu

Hej! Jag heter Johanna Lundgren och är 22 år. Ursprungligen kommer jag från Skellefteå, en stad som ligger i norra delen av Sverige. Jag valde att flytta söderut till Jönköping för att finna nya äventyr och utmaningar. På min blogg kommer jag skriva om mitt liv, min vardag samt om min badmintonsatsning. Trevligt att du hittat hit och hoppas du kommer gilla bloggen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela