johannalu

Johanna Lundgren

Som utlovat - min praktikplats.

Publicerad 2013-01-17 09:10:00 i Allmänt,

Lovade ju att berätta för er om min praktik som jag har som en kurs i skolan. Praktiken är i ca 2 månader och jag har den här i Jönköping. Företaget heter WSP och jag praktiserar på Ljusdesignavdelningen. Har nu varit där i 3 dagar, inne på fjärde idag, trivs så sjukt bra och har redan hunnit lära mig en massa nya saker. Jag är där med en kille från min klass och vi arbetar med projekt som våra handledare har arbetat med förr, så det är riktiga projekt. Vårt förslag kommer inte att "byggas" utan det är våra handledares förslag som kommer bli av. Vi är där för att lära oss och för att känna på hur det är att arbeta på ett Ljusdesignföretag. Våra handledare är jättebra och ger och råd och tips, samt granskar våra projekt och ger oss kritik. Känner att jag kommer att ha hunnit lära mig hur mycket som helst efter 2 månader. 
Det ända jobbiga är att man jobbar ju vanliga tider, alltså 8-17 och jag är inte riktigt van vid det än, så är trött på kvällarna. Det tar på krafterna att lära sig nya saker. Men som tur är så ligger kontoret i huset bredvid där jag bor, så tar helt ärligt max 1 minut att gå dit.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

johannalu

Hej! Jag heter Johanna Lundgren och är 22 år. Ursprungligen kommer jag från Skellefteå, en stad som ligger i norra delen av Sverige. Jag valde att flytta söderut till Jönköping för att finna nya äventyr och utmaningar. På min blogg kommer jag skriva om mitt liv, min vardag samt om min badmintonsatsning. Trevligt att du hittat hit och hoppas du kommer gilla bloggen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela