johannalu

Johanna Lundgren

Deff, dag 1.

Publicerad 2013-01-07 21:57:40 i Kost/Hälsa, Träning,

Har varit en riktigt bra första deff-dag. Morgonen började med att jag tränade badminton i 1,5 timmar, snackade med min tränare och efter det gick jag raka vägen in i gymet och körde 35 min cykel och 25 min crosstrainer. Är riktigt nöjd med träningen idag och förbrände en hel del kalorier. Har även räknat ut hur många kalorier min mat som jag äter innehåller. På så sätt blir det lätt att hålla koll på viktnedgången och minskningen i fettprocent. Har som mål att gå ned mellan 0,5-1,0 kg per vecka. Får se hur det går, har ju som sagt redan gått ned 3 kg så vet inte hur mycket till som behövs. Huvudsaken är att kroppen formas och musklerna börjar synas mer.
 
För att hålla koll på mina framsteg ska jag var tredje vecka ta bilder, som dom jag la upp igår, så att även ni får se mina framsteg. Jag ska även mäta kroppsmått och införskaffade en våg idag så att jag kan hålla koll på vikten. När man väger sig, för att det ska bli korrekt så ska man väga sig direkt på morgonen innan man har ätit och druckit samt efter toabesök och helst naken. Då får man den rätta vikten. Väger du dig med kläder på så kan det skilja flera kilo.
 
Personvåg för kroppsvikt och en matvåg för att hålla koll på kaloriinnehållet i maten.
 

Kommentarer

Postat av: mathilda

Publicerad 2013-01-09 11:47:04

Vilken bra idé att du visar dina framsteg med din viktnedgång med att ta bilder. Ska bli kul att kolla på slutresultatet! :) Bara att köra på nu Johanna!;)

Svar: Tack Mathilda! Vad kul att du gillar det =)Ja ingen återvändo, bara att köra på. Som sagt lägger upp resultatbilder var tredje vecka =)
johannalu

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

johannalu

Hej! Jag heter Johanna Lundgren och är 22 år. Ursprungligen kommer jag från Skellefteå, en stad som ligger i norra delen av Sverige. Jag valde att flytta söderut till Jönköping för att finna nya äventyr och utmaningar. På min blogg kommer jag skriva om mitt liv, min vardag samt om min badmintonsatsning. Trevligt att du hittat hit och hoppas du kommer gilla bloggen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela